typ LD |
osobná visutá jednolanová dráha obežného systému s pevným uchytením jednomiestnych sedačiek |
výrobca |
TRANSPORTA, n. p. Chrudim |
výrobný typ |
SL-1 |
výstavba |
27. júl 1967 - 1974 |
uvedenie do prevádzky |
16. februára 1974 |
ukončenie prevádzky |
30. apríla 2005 |
rekonštrukcia |
1992 – úpravy kladkových batérií výrobcom, 1996 - výmena dopr. lana |
ťažná vetva |
ľavá |
umiestnenie pohonu |
horná stanica |
systém napínania |
závažím v dolnej stanici |
napínací ťah |
6600 kg (66 kN) |
prepravná kapacita |
240 os./h |
dolná stanica |
580 m n.m., 622 m n.m. pri nástupišti (Podstráne) |
horná stanica |
1245 m n.m. (Martinské hole) |
šikmá dĺžka |
2040 m |
prevýšenie |
670 m |
priemerný sklon trate |
17°53´´ |
dopravná rýchlosť |
2 m/s, teoretická 2,5 m/s |
revízna rýchlosť |
0,5 m/s |
rýchlosť pri núdzovom pohone |
1 m/s |
prípustná rýchlosť vetra |
10 m/s |
kritická rýchlosť vetra |
13 m/s |
neprípustná rýchlosť vetra |
nad 16 m/s |
čas jazdy |
18 min. |
časový interval vozňov |
14 s |
vzdialenosť vozňov |
28,0 m |
počet vozňov |
148, pôvodne 151 |
nosnosť osobného vozňa (sedačky) |
80 kg (1 osoba) |
nosnosť montážneho vozňa |
180 kg |
hmotnosť sedačky |
25 kg |
počet podpier |
36, z toho 6 tlačných |
dopravné lano |
28 mm |
priemer poháňacieho lanáča |
3000 mm |
priemer vratného lanáča |
3000 mm |
priemer traťových kladiek |
300 mm |
rozchod dopravného lana na trati |
3380 mm |
hlavný pohon |
71 kW |
núdzový pohon |
iba náhradný prúdový zdroj - NPZ |
NPZ - náhradný prúd. zdroj |
80 kW 6-valec Škoda 6 S 110 |
hlavná (bezpečnostná) brzda |
mechanická - čelusťová |
prevádzková brzda |
elektromechanická - čelusťová medzi motorom a prevodovkou |
počet zamestnancov - obsluha |
v lete 2+2, v zime 3+3 |
GPS poloha - dolná stanica |
49.092036, 18.836839 |
GPS poloha - horná stanica |
49.085778, 18.862197 |