typ LD |
osobná visutá dvojlanová (1 nosné, 2 ťažné laná) dráha kyvadlového systému s prevádzkou jedného vozňa |
výrobca |
František Wiesner, Chrudim |
uvedenie do prevádzky |
20. decembra 1941 |
ukončenie prevádzky |
30. septembra 1986 |
umiestnenie pohonu |
v dolnej stanici |
systém napínania |
závažím v dolnej stanici |
napínací ťah |
nosné lano: 29 015 kg, ťažných lán: 14 460 kg |
prepravná kapacita - zima |
45 os./h |
prepravná kapacita - leto |
45 os./h |
dolná stanica |
1764 m n.m. (Skalnaté pleso) |
horná stanica |
2628 m n.m. (Lomnický štít) |
šikmá dĺžka |
1872,08 m |
vodorovná dĺžka |
1665,75 m |
prevýšenie |
864 m |
minimálny sklon trate |
12,0 % |
priemerný sklon trate |
51,5 % |
maximálny sklon trate |
80,0 % |
max. dopr. rýchlosť - zima |
4 m/s |
max. dopr. rýchlosť - leto |
4 m/s |
revízna rýchlosť |
0,5 m/s |
prípustná rýchlosť vetra |
kritická: 21/12 m/s (pozdĺž/naprieč trate) |
čas jazdy |
13 min. |
počet vozňov |
1 |
nosnosť osobného vozňa |
1200 kg (15 + 1 osôb) |
hmotnosť vozňa |
505 kg |
počet podpier |
1 (stredná výška 29,25 m) |
napínacie lano |
nosného lana 63 mm (1 ks), ťažného lana 45 mm (2 ks) |
ťažné lano |
23,6 mm ČSN 02 4322.53 (2 ks) |
nosné lano |
42 mm (1 ks) |
vyrovnávacie lano |
45 mm (1 ks) |
priemer poháňacieho lanáča |
3000 mm |
priemer vratného lanáča |
(2 ks) |
priemer traťových kladiek |
500 mm/2000 mm (na podpere č. 10) |
hlavný pohon |
elektromotor 110 kW 440 V, napájaný ústrojenstvom Ward-Leonard |
núdzový pohon |
pomocou NPZ |
revízny pohon |
elektromotor 22 kW, 380/220 V, 50 Hz |
parametre ústrojenstva Ward - Leonard |
motor WL: 230 kW, 6 kV 50 Hz, spoločný pre oba úseky; dynamo WL: 120 kW, 440 V |
NPZ - náhradný prúd. zdroj |
dieselmotor Škoda 47 kW, od r. 1941 MAN G7V33 210 kW (pre oba úseky) |
hlavná (bezpečnostná) brzda |
pásová na poháňacom lanáči |
prevádzková brzda |
čelusťová na poháňacom hriadeli hlavného motora |
GPS poloha - dolná stanica |
49.187698, 20.232897 |
GPS poloha - horná stanica |
49.195171, 20.213414 |