typ LD |
osobná visutá dvojlanová dráha obežného systému s odpojiteľným uchytením štvormiestnych kabínok bez sprievodcu |
výrobca |
TRANSPORTA, n. p. Chrudim, kabínky Orličan Choceň |
výrobný typ |
K4 |
uvedenie do prevádzky |
29. augusta 1967 |
ukončenie prevádzky |
2001 |
rekonštrukcia |
1991 - inštalácia staničných dopravníkov na posun vozňov a nových staničných koľají (Girak), modernizácia elektrickej časti (AEG); 1994 - nové vozne (Swoboda), kolaudácia 8. júla 1994 |
ťažná vetva |
pravá |
umiestnenie pohonu |
vrcholová stanica |
systém napínania |
závažím v údolnej stanici |
napínací ťah - nosné laná |
44 000 kg (440 kN) |
napínací ťah - ťažné laná |
8 800 kg (88 kN) |
prepravná kapacita - zima |
450 os./h |
prepravná kapacita - leto |
450 os./h |
dolná stanica |
548 m n.m. (Hrabovo) |
horná stanica |
961 m n.m. (Malinô Brdo) |
šikmá dĺžka |
1769 m |
vodorovná dĺžka |
1720 m |
prevýšenie |
413 m |
priemerný sklon trate |
24,0 % |
maximálny sklon trate |
41,6 % |
max. dopr. rýchlosť - zima |
3 m/s |
max. dopr. rýchlosť - leto |
3 m/s |
revízna rýchlosť |
0,5 m/s |
prípustná rýchlosť vetra |
15 m/s |
čas jazdy |
9,8 min. (589 s) |
časový interval vozňov - zima |
48 s |
časový interval vozňov - leto |
48 s |
vzdialenosť vozňov |
144 m |
počet vozňov |
v prevádzke celkovo 35, na trati max. 24 |
nosnosť osobného vozňa (kabíny) |
320 kg (4 osoby) |
nosnosť montážneho vozňa |
(1 ks) |
hmotnosť kabínky |
480 kg |
počet podpier |
7/3 (nosné/pomocné) |
ťažné lano |
24 mm, napínacie 28 mm |
nosné lano |
34 mm, napínacie 48 mm |
hlavný pohon |
75 kW |
revízny pohon |
14,4 kW |
NPZ - náhradný prúd. zdroj |
dieselagregát 120 kW |
GPS poloha - dolná stanica |
49.069623, 19.272339 |
GPS poloha - horná stanica |
49.054425, 19.266870 |