typ LD |
osobná visutá dvojlanová dráha obežného systému s odpojiteľným uchytením štvormiestnych kabínok bez sprievodcu (2 nezávislé poháňacie úseky) |
výrobca |
TRANSPORTA Chrudim, kabínky Orličan Choceň |
výrobný typ |
K4 |
výstavba |
1967 - 1973 |
uvedenie do prevádzky |
skúšobná 4. januára 1973, verejná 27. augusta 1973 |
ukončenie prevádzky |
30. apríla 1993 |
rekonštrukcia |
1992 - zabezpečovacie zariadenie |
ťažná vetva |
ľavá |
umiestnenie pohonu |
1. úsek: horná stanica, 2. úsek: horná stanica |
systém napínania |
závažím; 1. úsek: údol. stanica, 2. úsek: dolná stanica |
napínací ťah - nosné laná |
1. úsek: 25 011 kg, 2. úsek: 24 008 kg |
napínací ťah - ťažné laná |
1. úsek: 12 246 kg, 2. úsek: 10 008 kg |
prepravná kapacita - zima |
420 os./h |
prepravná kapacita - leto |
420 os./h |
dolná stanica |
904 m n.m. (Tatranská Lomnica) |
medzistanica |
1172 m n.m. (Štart) |
horná stanica |
1772 m n.m. (Skalnaté Pleso) |
šikmá dĺžka |
1. úsek: 1697 m, 2. úsek: 1985 m, spolu 3682 m |
vodorovná dĺžka |
1. úsek: 1666 m, 2. úsek: 1893 m, spolu 3559 m |
prevýšenie |
1. úsek: 269 m, 2. úsek: 599 m, spolu 868 m |
priemerný sklon trate |
1. úsek: 20,3 %, 2. úsek: 39,0 % |
max. dopr. rýchlosť - zima |
3 m/s |
max. dopr. rýchlosť - leto |
3 m/s |
revízna rýchlosť |
0,5 m/s |
prípustná rýchlosť vetra |
15 m/s |
neprípustná rýchlosť vetra |
nad 15 m/s |
čas jazdy |
1. úsek: 9,5 min., 2. úsek: 11 min., spolu 20,5 min. |
časový interval vozňov - zima |
34 s |
časový interval vozňov - leto |
34 s |
vzdialenosť vozňov |
100 m |
počet vozňov |
92 osobných, 8 nákladných, 2 sanitné, 2 mastiace (oba úseky spolu) |
nosnosť osobného vozňa (kabíny) |
320 kg (4 osoby) |
nosnosť nákladného vozňa |
410 kg |
hmotnosť kabínky |
480 kg |
hmotnosť nákladného vozňa |
390 kg |
počet podpier |
1. úsek: 7+1, 2. úsek: 7+1 (spolu 14+2) |
ťažné lano |
28 mm; napínacie ťažného 28 mm |
nosné lano |
40 mm; napínacie nosného 50 mm |
priemer poháňacieho lanáča |
3000 mm |
rozchod dopravného lana na trati |
1. úsek: 4,0 – 4,8 m, 2. úsek: 4,5 – 4,8 m |
hlavný pohon |
1. úsek: 75 kW, 2. úsek: 130 kW |
núdzový pohon |
dieselgenerátor 190 kVA |
revízny pohon |
1. úsek: 17 kW, 2. úsek: 22 kW |
NPZ - náhradný prúd. zdroj |
dieselgenerátor 190 kVA |
hlavná (bezpečnostná) brzda |
pôsobí priamo na poháňací lanáč |
prevádzková brzda |
čelusťová |
GPS poloha - dolná stanica |
49.166150, 20.268868 |
GPS poloha - medzistanica |
49.179024, 20.255982 |
GPS poloha - horná stanica |
49.187528, 20.233296 |