29.03.2024 DNES PREMÁVA V SR 22 LANOVIEK Rezervácia ubytovania

Štyri odpojiteľné lanovky v Ščyrku vo výstavbe
Masívna modernizácia lyžiarskych stredísk SON a COS v poľskom Ščyrku začala. Všetky nové lanovky budú vybavené priamym pohonom či garážami pre vozne. Dodávateľom technológie je Leitner ropeways.

Prinášame technické údaje nových lanoviek v Ščyrku (pod schémou LD):

Výstavba lanových dráh v Ščyrku a plán ďalšej výstavby v stredisku SON podľa vyjadrenia TMR z marca 2017 /mapový podklad Google Earth/

CD4C Szczyrk – Jaworzyna
Investor: Centralny Ośrodek Sportu – Ośrodek Przygotowań Olimpijskich w Szczyrku, Instytucja Gospodarki Budżetowej
Dodávateľ: Leitner ropeways
Pohon v dolnej stanici
Napínanie v dolnej stanici
Nástupný pás v dolnej stanici
Horná / dolná stanica s plným opláštením
Automatická podzemná garáž v hornej stanici s 5 slepými koľajami
Ťažná vetva ľavá
Horizontálna dĺžka 1520,50 m
Prevýšenie 406,05 m
Šikmá dĺžka 1576,66 m
Priemer lana 46 mm
Hlavný pohon priamy typu DirectDrive s riadením LeitDrive
Výkon hlavného pohonu – trvalý 480 kW
Výkon hlavného pohonu – rozjazdový 546 kW
Napínací ťah 510 kN
Prepravná kapacita 2400 os/h
Rýchlosť 5 m/s
Vzdialenosť medzi vozňami 30 m
Individuálna sklopná zábrana bez automatického blokovania
Časový odstup medzi vozňami 6 sekúnd
Počet vozňov 112 s bublinami a bez vyhrievania sedadiel
Čas jazdy 5 min 15 sekúnd
Počet podpier 10

GD10 Parkovisko – Hala
Investor: Szczyrkowski Ośrodek Narciarski, S.A. (97% akcionár Tatry mountain resorts, a.s.)
Dodávateľ: Leitner ropeways
Pohon v dolnej stanici
Napínanie v dolnej stanici
Dolná stanica s plným opláštením
Horná stanica s polovičným opláštením
Semi-automatická podzemná garáž v dolnej stanici s 1 okružnou koľajou
Ťažná vetva pravá
Horizontálna dĺžka 1427,20 m
Prevýšenie 410 m
Šikmá dĺžka 1488,41 m
Priemer lana 50 mm
Hlavný pohon priamy typu DirectDrive s riadením LeitDrive
Výkon hlavného pohonu – trvalý 590 kW
Výkon hlavného pohonu – rozjazdový 715 kW
Napínací ťah 660 kN
Prepravná kapacita 3000 os/h
Rýchlosť 6 m/s
Vzdialenosť medzi vozňami 72 m
Časový odstup medzi vozňami 12 sekúnd
Počet vozňov 51 bez vyhrievania sedadiel
Čas jazdy 4 min 8 sekúnd
Počet podpier 10

CD6C Solisko – Hala
Investor: Szczyrkowski Ośrodek Narciarski S.A. (97% akcionár Tatry mountain resorts, a.s.)
Dodávateľ: Leitner ropeways
Pohon v hornej stanici
Napínanie v dolnej stanici
Dolná stanica s polovičným opláštením, nástup v 90°
Horná stanica s plným opláštením
Semi-automatická garáž za hornou stanicou na úrovni zeme s 3 slepými koľajami
Ťažná vetva ľavá
Horizontálna dĺžka 1574,20 m
Prevýšenie 349 m
Šikmá dĺžka 1615,42 m
Priemer lana 46 mm
Hlavný pohon priamy typu DirectDrive s riadením LeitDrive
Výkon hlavného pohonu – trvalý 450 kW
Výkon hlavného pohonu – rozjazdový 542 kW
Napínací ťah 455 kN
Prepravná kapacita 2400 os/h
Rýchlosť 5 m/s
Vzdialenosť medzi vozňami 45 m
Časový odstup medzi vozňami 9 sekúnd
Počet vozňov 77 s bublinami a s vyhrievaním sedadiel
Individuálna sklopná zábrana bez automatického blokovania
Čas jazdy 5 min 23 sekúnd
Počet podpier 11

CD6C Solisko – Posredna
Investor: Szczyrkowski Ośrodek Narciarski S.A. (97% akcionár Tatry mountain resorts, a.s.)
Dodávateľ: Leitner ropeways
Pohon v hornej stanici
Napínanie v dolnej stanici
Dolná stanica s polovičným opláštením, nástup v 90°
Horná stanica s plným opláštením
Semi-automatická podzemná garáž v hornej stanici s 3 slepými koľajami
Ťažná vetva pravá
Horizontálna dĺžka 1336 m
Prevýšenie 341 m
Šikmá dĺžka 1386,24 m
Priemer lana 48 mm
Hlavný pohon priamy typu DirectDrive s riadením LeitDrive
Výkon hlavného pohonu – trvalý 514 kW
Výkon hlavného pohonu – rozjazdový 604 kW
Napínací ťah 406 kN
Prepravná kapacita 2400 os/h (teoretické maximum 3000 os/h)
Rýchlosť 5 m/s
Vzdialenosť medzi vozňami 45 m (pri 83 vozňoch 36 m)
Časový odstup medzi vozňami 9 sekúnd (pri 83 vozňoch 7,20 sec)
Počet vozňov 66 s bublinami a s vyhrievaním sedadiel (teoretické maximum 83)
Individuálna sklopná zábrana bez automatického blokovania
Čas jazdy 4 min 37 sekúnd
Počet podpier 11

Za poskytnutie technických údajov ďakujeme spoločnosti Leitech.

Matej Petőcz - lanovky.sk
14.06.2017

 Bachledova dolina
 Banská Štiavnica
 Bratislava - Železná
 Dedinky - Geravy
 Donovaly
 Drienica - Lysá
 Jasenská dolina
 Jasná - Chopok
 Kojšovská hoľa
 Krahule
 Králiky
 Krompachy - Plejsy
 Krušetnica
 Kubínska hoľa
 Malá Lučivná
 Malinô Brdo
 Martinské hole
 Mýto pod Ďumbierom
 Oravice
 Oravská Lesná
 Oravský Podzámok
 Roháče - Spálená
 Skalka pri Kremnici
 Starý Smokovec
 Štrbské Pleso
 Tatranská Lomnica
 Valaská
 Valčianska dolina
 Veľká Rača
 Vitanová
 Vrátna
 Závažná Poruba
 Ždiar - Deny
 Ždiar - Strachan
 Ždiar - Strednica
  
 Ankogel (AT)
 Białka Tatrzańska (PL)
 Bílá (CZ)
 Kohútka (CZ)
 Krynica (PL)
 Mölltaler Gl. (AT)
 Muttereralm (AT)
 Nové Mesto p. Š. (HU)
 Stuhleck (AT)
 Szczyrk (PL)
 Zakopané (PL)
Stránku prevádzkuje MB - POLYGRAF s.r.o.