Lanová dráha, ktorej prvý úsek (Kuźnice - Myślenickie Turnie) bol uvedený do prevádzky 26. februára 1936 a druhý úsek (Myślenickie Turnie - Kasprowy Wierch) 15. marca 1936, sa po viac než sedemdesiatich rokoch dočkala kompletnej rekonštrukcie. Na nej spolupracoval dodávateľ novej technológie lanovej dráhy Garaventa AG, Thun, Gwatt a ZMP Mostostal Czechowice Sp. z o.o., ktorý mal na starosti výrobu oceľových konštrukcíí. Zaújmavosťou lanovky sú pohyblivé nástupištia, veď ako inak by sa vozeň, ktorý má oproti svojmu predchodcovi dvojnásobnú kapacitu zmestil do stanice, keď budovy museli ostať v pôvodnom stave?
Prepravná kapacita lanovej dráhy je 360 os./hod. v zime a 180 os./hod. v lete. Výškový rozdiel 936 metrov a trasu dlhú 4 291,59 m prekoná za dvanásť minút. Vo vrcholovej stanici je reštaurácia "Dominium", ktorá však v deň otvorenia lanovky bola vyhradená len pre uzavretú spoločnosť, a tak návšteníci stratili jedinú šancu na šálku teplého čaju (mimochodom vonku bola teplota -14°C a kvôli silnému nárazovému vetru ostali obe sedačkové lanovky blízko Kasprovho vrch - Gąsienicowa i Goryczkowa mimo prevádzky).
Otvorenie lanovky na Kasprov vrch sa v stručnosti dá zhodnotiť jedným slovom: fopá. Polskie Koleje Linowe, prevádzkovateľ lanovky, pre návštevníkov nepripravili žiaden sprievodný program, slávnostné otvorenie lanovky sa konalo len pre pár vyvolených, a tak sa slávnostná atmosféra tohto veľkého dňa nedostala von za steny staničných budov. Obdiv patrí tým, ktorí už pred deviatou prešľapovali z nohy na nohu pred okienkom s lístkami, aby sa ich o dve hodiny neskôr mohla podráždená predavačka opýtať: "No?!" Vrelá vďaka patrí chlapcom vo vrcholovej stanici a ich trpezlivosti, s ktorou každému návštevníkovi odpovedali na neraz tie isté otázky.
Aj keď sme zo Zakopaného odchádzali trochu sklamaní, istotne sa tam ešte vrátime a prinesieme nové informácie, ako si lanovka počína a veríme, že naše reportáže z klenotu poľských Tatier budú plné potešujúcich správ.
Ján Palinský - lanovky.sk