25.04.2024

Skalka má spoločný skipas

Spoločný skipas na Skalke sa pozitívne odrazil na návštevnosti, hovorí marketingový riaditeľ strediska Peter Hyža.

V zimnej sezóne 2011/2012 platí na Skalke spoločný skipas na lanovku aj na vleky. Akým spôsobom sa vám podarilo dohodnúť s prevádzkovateľom vlekov?

„S vlastníkom vlekov na Skalke, spoločnosťou Skalky s.r.o., sme sa dohodli na prenájme infraštruktúry ich strediska (dopravné zariadenia, snežné delá) v sezóne 2011/2012 s opciou na dve ďalšie sezóny. Pôvodným zamestnancom na vlekoch bol ukončený pracovný kontrakt so spoločnosťou Skalky a všetci prešli po právnej stránke pod našu spoločnosť.“

Ako ste vyriešili odlišnosť odbavovacích systémov pri lanovke a pri vlekoch?

„Na vlekoch sme inštalovali nový turniketový systém od spoločnosti Skidata, rovnaký aký máme pri lanovke.“

Zaznamenali ste túto sezónu v súvislosti so spoločnými skipasmi nárast počtu lyžiarov?

„Detailné štatistiky budeme vyhotovovať až po sezóne, už teraz však môžeme konštatovať, že spoločný skipas nám zvýšil návštevnosť vo veľkej miere. Niektorí naši klienti k nám v predchádzajúcich sezónach nechodili práve kvôli absencii spoločného skipasu. Zároveň máme dobrú sezónu bohatú na prírodný sneh, čo tiež pozitívne ovplyvňuje návštevnosť.“

Plánujete v stredisku ďalej investovať?

„Staviame vyhliadkovú reštauráciu priamo pri hornej stanici sedačkovej lanovky. V prvej etape plánujeme vybudovať spodnú časť objektu s technickým zázemím, toaletami a skladom. Otvorenie je predbežne stanovené na sezónu 2013/2014. Aktuálne sa zúčastňujeme výzvy na predkladanie žiadostí o nenávratný finančný príspevok na podporu podnikateľských aktivít v cestovnom ruchu, ktorú vyhlásilo MH SR v rámci OP Konkurencieschopnosť a rast (tzv. eurofondy). Dátum uzávierky tejto výzvy je 19. marca, prerozdeľovať sa bude 36 miliónov eur. Očakávam veľký pretlak žiadostí.“

Mali sme možnosť na vlastné oči sa presvedčiť, že po intenzívnom snežení a vetre nie je zjazdnosť cesty z Kremnice na Skalku ani v prípade použitia snehových reťazí ideálna. Ako by bolo možné zlepšiť údržbu tejto cesty, kto ju vlastne technicky zabezpečuje?

„Nakoľko ide o cestu II. triedy, údržbu cesty v úseku Kremnica – Skalka financuje Banskobystrický samosprávny kraj, technicky ju zabezpečuje Okresná správa ciest v Žiari nad Hronom. Pluhy sú fyzicky odstavené v Žiari, čiže pokiaľ je potrebné urýchlene vykonať údržbu cesty, dispečer pluh vysiela až zo Žiaru. Technickú soľ v prípade cesty na Skalku nie je možné použiť kvôli vodným zdrojom, jediná možnosť posypu je kamenná drť. Z Kremnice na Skalku je to 9 kilometrov a pluh na tomto úseku v jednom smere minie celý náklad drte, potom sa musí vrátiť do Žiaru, tam je najbližšie plnička. Problém tkvie v tom, že údržba tejto cesty je nedostatočná už od začiatku sezóny, následne sa vplyvom striedavých teplôt vytvorili ľadové koľaje a potom už je ťažko cestu ideálne pripraviť.“

/foto: Matej Petőcz 18.2.2012/
Matej Petőcz - lanovky.sk
29.2.2012