
Technické údaje dráhy Extra
typ LD | osobná visutá jednolanová dráha obežného systému s pevným uchytením jednomiestnych sedačiek |
---|---|
výrobca | Transporta |
výrobný typ | SL-1 od TRANSPORTA, n. p. Chrudim |
rok výroby | neznámy, zariadenie preukázateľne vyrobené a dodané na miesto určenia 1971 |
projektovaná v roku | pravdepodobne 1968 |
výstavba | pravdepodobne od 1968, nedokončená |
ťažná vetva | ľavá |
systém napínania | závažím v dolnej stanici |
umiestnenie pohonu | horná stanica |
prepravná kapacita | 290 os/h |
dolná stanica | cca 356,7 m n.m. (Pod Urpínom) |
horná stanica | cca 510 m n.m. (Urpín - vyhliadka) |
šikmá dĺžka | 986,3 m |
prevýšenie | 153,3 m |
dopravná rýchlosť | 0,73 - 2,2 m/s |
priemerný sklon trate | 8°57' |
počet vozňov | 70 |
vzdialenosť vozňov | 28 m |
nosnosť osobného vozňa (sedačky) | 1 osoba |
počet podpier | 21 (maximálne rozpätie 86,6 m) |
dopravné lano | 28 mm (Warrington) |
hlavný pohon | elektromotor KB 74-6; 21,7 kW |
NPZ - náhradný prúd. zdroj | dieselagregát 2S 110; 16 kW |
GPS poloha - horná stanica | 48.725406, 19.141064 |
GPS poloha - dolná stanica | 48.731696, 19.150452 |
iné informácie | Stavba lanovky bola zahájená pravdepodobne v roku 1968 a nikdy nebola dokončená. Na mieste stojí budova hornej stanice v štádiu hrubej stavby a pätky podpier. Investorom akcie bol Park kultúry a oddychu Banská Bystrica.
Časopis Transportér vo svojom vydaní z 21. októbra 1971 informuje: „Z Transporty sú ďalej dodané sedačkové lanovky pre Churáňov na Šumave, Srnkovú a Urpín pri Banskej Bystrici a Martinské hole. Tieto lanové dráhy sa zatiaľ nemontujú z dôvodu stavebnej nepripravenosti.“ Touto správou sa stopy zároveň aj končia a v ďalších ročníkoch už o postupe montáže nie je ani zmienka. Máte viac informácií o tejto lanovke? Podeľte sa o ne s nami prostredníctvom emailu lanovky@lanovky.sk. Ďakujeme! |