typ LD |
osobná visutá jednolanová dráha obežného systému s odpojiteľným uchytením štvormiestnych kabínok bez sprievodcu |
výrobca |
TPMP Kežmarok v licencii Poma |
výrobný typ |
TC-4 |
rok výroby |
1979 |
uvedenie do prevádzky |
1983, oficiálna prevádzka od 25. februára 1984, slávnostné otvorenie 3. marca 1984 |
ukončenie prevádzky |
14. apríla 2009 |
demontáž |
september 2009 (začiatok prác 8. 9. 2009) |
ťažná vetva |
ľavá |
umiestnenie pohonu |
dolná stanica |
systém napínania |
závažím dvojvetvovým v hornej stanici |
napínací ťah |
22 400 kg (224 kN) |
prepravná kapacita - zima |
1200 (int. 12s.); najčastejšia: 900 (int. 16s.); 600 (int. 24s.) |
dolná stanica |
1114 m n.m. (Otupné) |
horná stanica |
1424 m n.m. (Brhliská) |
šikmá dĺžka |
1588,15 m |
vodorovná dĺžka |
1563,15 m |
prevýšenie |
282,4 m |
priemerný sklon trate |
10,24 % |
max. dopr. rýchlosť - zima |
4 m/s |
revízna rýchlosť |
0,3 m/s |
rýchlosť pri núdzovom pohone |
0,3 - 1,5 m/s |
prípustná rýchlosť vetra |
15 m/s |
neprípustná rýchlosť vetra |
18 m/s |
čas jazdy |
6,62 min. |
časový interval vozňov - zima |
12 s.; najčastejšie:16 s.; 24 s. |
počet vozňov |
81 (pôvodne 100) |
nosnosť osobného vozňa (kabíny) |
320 kg (4 osoby) |
nosnosť montážneho vozňa |
(1 ks) |
hmotnosť kabínky |
290 kg |
počet podpier |
17, z toho 2 tlačné |
dopravné lano |
33,5 mm |
napínacie lano |
30 mm |
priemer poháňacieho lanáča |
3800 mm |
priemer vratného lanáča |
3800 mm |
priemer traťových kladiek |
330 mm |
rozchod dopravného lana na trati |
3860 mm |
hlavný pohon |
160 kW |
núdzový pohon |
19, 670, 100 kW - 280, 1000, 1560 ot/min |
GPS poloha - dolná stanica |
48.967367, 19.580426 (N 48°58.056´ * E 19°34.840´) |
GPS poloha - horná stanica |
48.954817, 19.570804 (N 48°57.254´ * E 19°34.252´) |