typ LD |
osobná visutá jednolanová dráha obežného systému s pevným uchytením dvojmiestnych sedačiek |
výrobca |
TRANSPORTA, n. p. Chrudim; repasia MH Engineering |
výrobný typ |
SL-2 |
projektant technologickej časti |
TRANSPORTA, n. p. Chrudim 1967 ("LD KAMZÍK BRATISLAVA") |
projektant stavebnej časti |
Štátny ústav dopravného projektovania, Bratislava |
uvedenie do prevádzky |
11. júla 1972 14:30, pre verejnosť 12. júla od 10:00 |
ukončenie prevádzky |
15. apríla 1990 |
rekonštrukcia |
marec 2005 - september 2005, príprava od augusta 2004 |
znouvuuvedenie do prevádzky |
30. septembra 2005 10:30 po rozsiahlej rekonštrukcii (viď vyššie) |
ťažná vetva |
pravá |
umiestnenie pohonu |
dolná stanica |
systém napínania |
závažím v hornej stanici |
napínací ťah |
13 548 kg |
konštrukčná prepravná kapacita |
393 os./h |
prepravná kapacita |
342 os./h |
dolná stanica |
236 m n.m. (Železná studnička-Snežienka) |
horná stanica |
420 m n.m. (Kamzík-Koliba) |
šikmá dĺžka |
988,4 m |
vodorovná dĺžka |
970,7 m |
prevýšenie |
186 m |
priemerný sklon trate |
10°53′ |
maximálny sklon trate |
16 s |
konštrukčná dopr. rýchlosť |
2,25 m/s |
dopravná rýchlosť |
1,5 m/s |
max. dopravná rýchlosť |
2,0 m/s |
revízna rýchlosť |
0,5 m/s |
rýchlosť pri núdzovom pohone |
0,5 m/s; max. 0,8 m/s |
prípustná rýchlosť vetra |
10,0 m/s |
kritická rýchlosť vetra |
12,5 m/s |
neprípustná rýchlosť vetra |
13,8 m/s a viac |
čas jazdy |
12 min.; pri revíznej 51 min. |
konštrukčný čas jazdy |
8,15 min. |
časový interval vozňov |
27 s |
konštrukčný čas. interval |
16 s |
konštrukčná vzdialenosť vozňov |
36 m |
vzdialenosť vozňov |
41,18 m |
počet vozňov |
47 + 1 nákladná, resp. montážna plošina |
konštrukčný počet vozňov |
54 + 1 nákladná, resp. montážna plošina |
nosnosť osobného vozňa (sedačky) |
160 kg (2 osoby) |
nosnosť nákladného vozňa |
200 kg (1 ks) |
hmotnosť sedačky |
70 kg |
hmotnosť nákladného vozňa |
200 kg (aj s nákladom) |
počet podpier |
18 (max. výška 12 m); z toho 4 tlačné |
dopravné lano |
28 mm 6 x 19 SEALE; PN 02 4340.57 |
napínacie lano |
20 mm SEALE, 162 drôtov; ČSN 02 4342.45 |
priemer poháňacieho lanáča |
4000 mm |
priemer vratného lanáča |
4000 mm |
priemer traťových kladiek |
400 mm |
počet traťových kladiek |
182 ks so stanicami |
rozchod dopravného lana na trati |
4000 mm |
hlavný pohon |
asynchrónny elmotor s rotorom nakrátko Siemens 1LG4280-4AA60-Z; 50 Hz, 380 V ss |
núdzový pohon |
NPZ + hl. pohon |
revízny pohon |
regulácia otáčok hlavného motora frekvenčným meničom |
NPZ - náhradný prúd. zdroj |
dieselagregát 3S110 36 kW |
hlavná prevodovka |
prev. pomer: 12,5, vstup. otáčky: 1550 ot/min., typ TRA 370x12,5 |
regulácia dopravnej rýchlosti (el. výzbroj) |
frekvenčným meničom Altivar 71 |
výkon hlavného pohonu - inštalovaný |
75 kW |
hlavná (bezpečnostná) brzda |
ovládaná kataraktom, pôsobí priamo na lanáč |
prevádzková brzda |
mechanická s bezazbestovým obložením pôsobiaca na kotúč medzi motorom a prevodovkou |
obvod LD |
1956 m |
počet zamestnancov - obsluha |
prevádzka: 5; + pokladne a pomocný personál |
GPS poloha - dolná stanica |
48.194195, 17.098133 (N 48°11.703` * E 17°05.946`) |
GPS poloha - kríženie LD s trasou vn |
48.190067, 17.098000 (N 48°11.404` * E 17°05.880`): medzi P8 a P9 – 369 m. n. m. |
GPS poloha - horná stanica |
48.185599, 17.097039 (N 48°11.123` * E 17°05.819`) |