25.09.2023 DNES PREMÁVA V SR 13 LANOVIEK Rezervácia ubytovania

Sedačková lanovka Donovaly - Nová hoľa (pôvodná)

Technicko-prevádzkové údaje lanovej dráhy

typ LDosobná visutá jednolanová dráha obežného systému s pevným uchytením trojmiestnych sedačiek.
výrobcaTPMP Kežmarok v licencii Poma
výrobný typTS-3
rok výroby1979
uvedenie do prevádzky18. decembra 1982
ukončenie prevádzky6. apríla 2005
nové umiestnenieMižhirja, Makovica, Ukrajina (od cca 2005 - 2008)
ťažná vetvapravá
umiestnenie pohonuúdolná stanica
systém napínaniahydraulický v údolnej stanici
napínací ťah240 kN
menovitý tlak24 kPa
prepravná kapacita - zima1350 osôb/hod. s lyžami
prepravná kapacita - leto540 osôb/hod. bez lyží
dolná stanica914 m n.m. (Donovaly)
horná stanica1361 m n.m (Nová hoľa)
šikmá dĺžka1325 m
vodorovná dĺžka1247 m
prevýšenie446,80 m
priemerný sklon trate35,8 %
maximálny sklon trateneznámy
max. dopr. rýchlosť - zima2,5 m/s
max. dopr. rýchlosť - leto1,5 m/s
revízna rýchlosť0,3 m/s
rýchlosť pri núdzovom pohone0,65 m/s
rýchlosť nástupného pásunie je
prípustná rýchlosť vetra15 m/s
kritická rýchlosť vetra20 m/s
neprípustná rýchlosť vetra25 m/s
čas jazdy9 a 15 min. pri 2,5 a pri 1,5 m/s
časový interval vozňov - zima8 s
časový interval vozňov - leto13,3 s
vzdialenosť vozňov20 m
počet vozňov130
nosnosť osobného vozňa (sedačky)240 kg (3 osoby)
nosnosť montážneho vozňa182 kg
nosnosť nákladného vozňanie je
hmotnosť sedačky92 kg
hmotnosť montážneho vozňa150 kg
hmotnosť nákladného vozňanie je
počet podpier14, z toho 0 tlačných
dopravné lano35,5 mm
priemer poháňacieho lanáča3200 mm
priemer vratného lanáča2550 mm
priemer traťových kladiek330 mm
rozchod dopravného lana na trati4240 mm
hlavný pohonelektrický
núdzový pohonelektromotor M101-Berlín 55kW
NPZ - náhradný prúd. zdroj60 kW
hlavná (bezpečnostná) brzdahydraulická
prevádzková brzdahydraulická
obvod LD3 m (1,5 m od osi lana)
počet zamestnancov - obsluha3/2 (dolná/horná)
GPS poloha - dolná stanica48.878196, 19.235870 (N 48°52.705` * E 019°14.135`)
GPS poloha - horná stanica48.888740, 19.231388

Mapa lanovej dráhy

Trať lanovej dráhy

Podpera č.Počet kladiekTyp podperyPodpera č.Počet kladiekTyp podpery
1obe vetvy 6nosná8obe vetvy 8nosná
2obe vetvy 12nosná9obe vetvy 12nosná
3obe vetvy 6nosná10obe vetvy 12nosná
4obe vetvy 6nosná11obe vetvy 8+2+2tlačná s
protikladkami
5obe vetvy 8+2+2tlačná s
protikladkami
12obe vetvy 12nosná
6obe vetvy 8+2+2tlačná s
protikladkami
13obe vetvy 12nosná
7obe vetvy 8nosná14obe vetvy 12nosná
Priemerná vzdialenosť medzi podperami: 94,64 m

Dôležité dátumy lanovej dráhy

  1. 18.12.
    1982
    prvá jazda
    40 rokov
  2. 6.4.
    2005
    posledná jazda
    18 rokov

 Bachledova dolina
 Banská Štiavnica
 Bratislava-Železná
 Dedinky-Geravy
 Donovaly
 Drienica-Lysá
 Jasenská dolina
 Jasná/Chopok
 Kojšovská hoľa
 Krahule
 Králiky
 Krompachy-Plejsy
 Krušetnica
 Kubínska hoľa
 Malá Lučivná
 Malinô Brdo
 Martinské hole
 Mýto p. Ďumbierom
 Oravice
 Oravská Lesná
 Oravský Podzámok
 Roháče-Spálená
 Skalka pri Kremnici
 Starý Smokovec
 Štrbské Pleso
 Tatranská Lomnica
 Valaská
 Valčianska dolina
 Veľká Rača
 Vitanová
 Vrátna
 Závažná Poruba
 Ždiar-Deny
 Ždiar-Strachan
 Ždiar-Strednica
  
 Ankogel (AT)
 Białka Tatrzańska (PL)
 Bílá (CZ)
 Kohútka (CZ)
 Krynica (PL)
 Mölltaler Gl. (AT)
 Muttereralm (AT)
 Nové Mesto p.Š. (HU)
 Stuhleck (AT)
 Szczyrk (PL)
 Zakopané (PL)
  
Stránku prevádzkuje MB - POLYGRAF s.r.o.